Mijn boekending (ding 19)!

✔ LibraryThing kan zeker een meerwaarde betekenen voor de bibliotheken. Als bib zou je een online boekenplank kunnen aanmaken met tips of commentaren. Nieuwe aanwinsten zou je op die manier ook in de kijker kunnen zetten.

dinsdag 10 mei 2011

toepassingen web 2.0 lijken oneindig

Even gaan rondkijken in Go2Web20.net. Ik had nooit gedacht dat er zoveel mogelijkheden waren! Voor alles is er blijkbaar wat, maar om te vinden wat je precies zoekt is andere koek. Ik had gehoopt om (betrekkelijk) snel een toepassing te vinden om de maandrooster op het net te zetten voor de collega's. Belangrijke of onverwachte wijzigingen zouden dan ook worden gemeld via mail.
Een andere toepassing waaraan ik dacht is een kalender toegankelijk voor de bib en de scholen om op die manier boekingen voor introductiebezoeken/klasuitleningen te laten gebeuren.
Enfin, de ideeën zijn misschien wel interessant, de praktische uitwerking lijkt niet zo eenvoudig...

1 opmerking:

  1. Inderdaad, de dingen worden vaak veel mooier voorgesteld dan ze in werkelijkheid zijn. En eenvoudig is het allemaal ook niet, als je toch iets meer wil dan facebook. Dat is ook de reden waarom bv. de maandroosters nog niet op de personeelssite staan, maar daar werk ik momenteel aan, dus misschien binnenkort ...

    BeantwoordenVerwijderen