Mijn boekending (ding 19)!

✔ LibraryThing kan zeker een meerwaarde betekenen voor de bibliotheken. Als bib zou je een online boekenplank kunnen aanmaken met tips of commentaren. Nieuwe aanwinsten zou je op die manier ook in de kijker kunnen zetten.

dinsdag 8 december 2009

wiki's

Het leek allemaal zo eenvoudig... Het was veel moeilijker. Na heel wat proberen is het me gelukt: ik heb vijf muziektitels toegevoegd op de site van 23 dingen. Ben je nieuwsgierig, ga dan maar op onderzoek uit! Het principe van wiki lijkt me nochtans heel handig, maar ik stel voor dat we dan eens met wat collega's rond de tafel - sorry de computer - gaan zitten en stap voor stap uitproberen.
wiki 23dingen

5 opmerkingen:

  1. Heb jij Clouseau toegevoegd? Leuk weetje...

    We hebben pbworks getest voor de bibweek en ik ben er niet enthousiast over.
    Andere wiki's lijken me beter, maar die programma's moet he downloaden of betalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Neen, rara... Heb voor het moeilijk te maken bij sommige items vooraan bijgevoegd en bij anderen achteraan. Te laat besefte ik dat het beleefder was in de rij te gaan staan en achteraan aan te schuiven... sorry :(
    Inderdaad, ik heb ook wat geprobeerd met wiki's en soms kwam ik op een pagina waar er sprake was van money, money... Dus vlug teruggeklikt! Heb wel één poging ondernomen (zonder €) en wacht nu de reactie van Steven af.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Marina

    Waar vind ik die poging. PbWorks zegt dat je nog niets ondernomen hebt. En Mr. Google vindt ook niet teveel. Heb je een ander programma gebruikt?

    Zelf heb ik pbworks en familie al lang naar de prullenmand verwezen. Ik gebruik nu GoogleSites, waarmee ik ook de personeelssite gemaakt heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die poging is blijkbaar verdwenen! Alleen ikzelf heb de mail ontvangen. Vandaag dus een nieuwe poging ondernomen (naar je gmailadres) ... Succesvol nu?
    Ben nieuwsgierig naar de personeelssite... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag MArina

    Amai, jullie zetten er nogal vaart achter! Zal hier toch wat meer tijd aan de PC moeten doorbrengen. Maar voorlopig is het nog alle dagen kiné, daar bovenop 5 keer per dag oefeningen doen voor de knie en tussenin been omhoog en ijs leggen! Ik probeer toch elke dag mijn blog wat bij te werken maar zit nu een beetje te prullen aan LibraryThing. Zou graag rechtstreeks covers van mijn boekenlijst in mijn blog krijgen, maar voorlopig lukt dat niet.
    Doe zo verder en tot binnenkort!

    BeantwoordenVerwijderen